Sunetul bătutului suspensiei este adesea un semnal pentru necesitatea diagnosticării și reparării vehiculului. Cel mai adesea, un astfel de sunet poate fi auzit atunci când mașina trece peste denivelări (mici denivelări), precum și atunci când întoarce, pornește și frânează o mașină. Prin urmare, este important să răspundeți prompt la astfel de sunete, să încercați să înțelegeți cauza acestora și, dacă este necesar, să trimiteți mașina la diagnosticarea automobilelor cu suspensie și șasiu.
Suspensiile moderne sunt structuri complexe care constau din componente hidraulice, mecanice, pneumatice și electrice. Echipat cu unități de control electronice și asigură confortul și siguranța conducerii.
Motivele pentru care a lovit suspensia pot fi destul de diferite. De exemplu, ca în acest caz.
Dacă cauza sunetului nu este legată de o defecțiune a amortizoarelor automate, acest lucru nu este critic. Dar când vine vorba de uzura articulațiilor cu bilă, aceasta este deja o amenințare reală pentru siguranța șoferului și a pasagerilor. Este strict interzis să conduci o astfel de mașină..
1. Sistem de direcție
Când diagnosticați sunetul atunci când conduceți pe pietriș fin, căutați cauza în șină. Sunetele sunt observate unilateral, se pot adăuga bătăi ale roților.
Un decalaj semnificativ între angrenaj și cremaliera de direcție va fi determinat de tije, care ar trebui să fie deplasate în direcție verticală. Atârnându-le, veți identifica corect cauza zgomotului.
Rotația raftului este asociată cu un spațiu de cuplare: acesta trebuie strâns în poziția dorită. Se întâmplă că bucșele de montare au devenit învechite. Articulația de direcție poate deveni, de asemenea, o sursă de sunete străine: dacă este detectată o reacție, trebuie doar să înlocuiți bucșa.
2. Rulment sferic
Problema se află în hub, care primește reacții adverse. Antera va fi probabil ruptă. Dacă îl actualizați fără a atinge suportul, atunci în curând va zbura din locul său original, amortizorul și butucul vor fi deconectate. La suport, rulmentul poate deveni inutilizabil: atunci când conduceți pe un drum drept, emite un sunet și dispare în timpul virajului.
Înlocuirea suspensiei poate fi parțială sau completă. Al doilea caz implică o schimbare a tracțiunii și a caracteristicilor de viteză ale mașinii, atunci când sunt instalate piese care pot adăuga confort sau agresivitate la conducere.
3. Suport pentru tija de suspensie
Natura zgomotelor este diferită: de la liniște și intruziune la scârțâit și puternic. Când cauciucul din garnitură se întărește, nu este capabil să își îndeplinească pe deplin funcția de absorbție a șocurilor. Destul de des, zgomotul apare pe una dintre cele mai deteriorate părți.
4. Blocuri silențioase uzate
Când componentele de cauciuc ale balamalelor sunt fisurate, înlocuiți întreaga piesă. Blocurile silențioase cu pârghie sunt supuse unor sarcini semnificative și dezechilibre termice, deci nu este surprinzător faptul că sunt considerate consumabile care sunt adesea schimbate..
Diagnosticarea suspendării reprezintă prețul cheltuielilor viitoare. Veți economisi timp și bani contactând specialiști.
5. Suport de stabilitate lateral
Fascicul care leagă o pereche de blocuri silențioase se sparge. Acest lucru răspunde imediat la sunetul de fundal generat.
6. Amortizoare
Zgomotul apare la punctele de atașare. Acest lucru va fi cauzat de slăbirea parțială a șuruburilor sau creșterea jocului.
Puteți adăuga o garnitură a garniturii în catalizator, plăcuțe de frână de calitate slabă (sau instalarea defectă a acestora), reacție în SHRUS, un suport motor rupt.
Când se aud sunete ciudate în spate, suspensia din spate tună cel mai probabil. Înțelegeți clemele din toba de eșapament - este posibil ca zgomotul să vină de acolo. Amortizoarele, cu un grad insuficient de atașare, cu căptușeli de cauciuc murdare, care sunt obosite și este timpul să se schimbe, sunt, de asemenea, implicate în zgomot.
Dacă problema se referea la căutarea cauzei sunetelor străine din suspensia mașinii, atunci acordați-vă lucrărilor serioase, deoarece plăcuțele de frână, blocurile silențioase, rulmenții, butucii sunt supuse unor verificări suplimentare.
Dacă se generează zgomot în zona anvelopelor, atunci este necesară reglarea înclinării / degetelor. Pe lângă eliminarea posibilului zgomot, va fi posibilă creșterea manevrabilității vehiculului, creșterea duratei de viață a anvelopelor, îmbunătățirea stabilității și optimizarea consumului de combustibil al vehiculului.
Orice lovituri de neînțeles în suspensiile din față sau din spate semnalează proprietarului mașinii despre necesitatea diagnosticării. Chiar și sunetul inocent al unei bucșe eșuate poate duce în cele din urmă la reparații costisitoare dacă situația nu este diagnosticată la timp.
O defecțiune minoră detectată într-un stadiu incipient ajută la evitarea unor probleme mai semnificative. Într-o mașină, toate piesele sunt interconectate. Nu există un singur element neimportant. Prin urmare, este necesar să verificați componentele principale și elementele de fixare în timpul diagnosticării.