În proiectarea trenului de rulare al mașinii, discul de frână servește la oprirea rotației roții datorită forțelor de frecare, care apare atunci când suprafața de lucru a discului interacționează cu suprafața plăcuțelor de frână. Această pereche de piese participă activ la frânare, asigurând decelerarea necesară a vehiculului și oprirea completă a acestuia. Neglijarea unui factor atât de important precum oprirea mașinii poate cauza alunecarea mașinii în lateral, ducând la un accident grav.
Fiecare proprietar de mașină pune mai devreme sau mai târziu întrebarea: cât de mult se schimbă discurile de frână, cum să înțeleagă că frânele trebuie înlocuite?
Orice disc de frână are o anumită durată de viață, care este stabilită de producătorul pieselor. Dar, deoarece condițiile de funcționare ale frânelor sunt diferite, deci cât de des se schimbă discurile de frână depinde de:
Nu sunteți sigur cum să înțelegeți că trebuie să schimbați discurile de frână? Merită să efectuați diagnostice vizuale și să profitați de sfaturile experților.
Necesar:
Sfat:
La achiziționarea unei mașini, este imperativ să verificați sistemul de frânare. Diagnosticul sistemului de frână auto vă va permite să determinați starea acestuia și să înțelegeți când este necesar să schimbați discurile de frână pentru a evita posibile probleme în timpul funcționării mașinii.
Amintiți-vă că două părți simultan necesită înlocuirea pe o axă. Acest lucru este necesar pentru a preveni dezechilibrul utilajului la frânare.
Funcționarea corectă a frânelor în mașină este baza siguranței dumneavoastră atunci când conduceți pe șosea. Prin urmare, fiecare șofer trebuie să știe cum să înțeleagă când este timpul să schimbe discurile de frână.
Câți kilometri se schimbă discurile de frână? Nu există un interval exact stabilit pentru cât timp trebuie schimbate discurile de frână. Fiecare mașină, stilul de conducere este unic și, prin urmare, merită luate în considerare condițiile de conducere, stilul de conducere și frecvența întreținerii vehiculului. De regulă, discurile de frână din față ale unui autoturism, atunci când funcționează în condiții urbane obișnuite, nu pot necesita înlocuire de până la 100.000 km sau mai mult. Pentru SUV-uri, vehicule grele, durata de viață a discurilor din față este mult mai scurtă și se ridică la aproximativ 60-80 de mii de kilometri. Discurile de frână ale roții din spate pot dura mult mai mult fără înlocuire.
Pentru a determina la ce uzură se schimbă discul de frână la majoritatea mașinilor, așa-numitele „scârțâituri” sunt folosite pentru a controla gradul de uzură al plăcuțelor de frână (o placă metalică, care, când este uzată plăcuța, începe să răzuiască discul , scoțând un sunet ciudat). Mai mult, unele mașini sunt echipate cu tampoane cu senzori de uzură: atunci când tampoanele sunt uzate (grosimea minimă este de aproximativ 1-2 mm), sistemul va anunța șoferul despre necesitatea înlocuirii acestora.
Dar nu trebuie să vă concentrați doar asupra gradului de uzură, deoarece acesta nu este singurul indicator la care ar trebui să acordați atenție atunci când înlocuiți discurile de frână. Supraîncălzirea severă urmată de răcirea puternică poate duce la deformarea piesei și la apariția fisurilor. Prezența unor astfel de defecte este indicată de vibrația caracteristică, care poate fi resimțită dintr-o puternică depresiune a pedalei de frână. O vibrație similară poate apărea în timpul deformării plăcuțelor și butucilor, deci nu neglijați diagnosticul auto dacă apar astfel de fenomene.
Suntem deseori întrebați:
Vă recomandăm să cumpărați tampoane și discuri originale sau analogi de înaltă calitate, dar de la producători de încredere de piese auto. Dacă încă vă este frică să cumpărați „originalul” greșit sau nu aveți încredere în analogi, ne puteți contacta pentru ajutor - am stabilit contacte cu furnizorii de piese de schimb pentru mașină și vom putea găsi și comanda o piesă potrivită pentru mașina ta.
Consecințele nu sunt cele mai plăcute. În plus față de riscul defectării sistemului de frânare, înlocuirea prematură a discurilor și plăcuțelor poate contribui la defectarea etrierelor de frână: cu o scădere a grosimii totale a discului și a plăcuțelor, pistonul de frână se deplasează din corpul etrierului cu o cantitate, care poate duce la denaturarea și confiscarea acesteia.
Înlocuirea plăcuțelor și discurilor nu este direct legată de înlocuirea lichidului de frână. Înlocuirea lichidului de frână trebuie efectuată în conformitate cu reglementările stabilite de producător.